Az orrmotor felszerelése egy már korábban beállított, készre szerelt hajónál könnyű és nehéz is lehet. Ha csak az orrmotort cseréljük , akkor pl. a 55- 80 Librás Minn Kota Terrova motoroknak ugyanott vannak a felfogatási pontjai , ugyanolyan sínre szerelhetjük fel és gyorsan végezhetünk. De típus váltás esetén mindent át kell rendeznünk. …
Ebben a részben kevesebb lesz a szöveg, több a kép. 🙂
Ha új helyre kell szerelni , a régi lyukakat mind be kell tömíteni.
Első a próba… Olyan helyet kell keresni, hogy a motor középvonalban legyen, a fejegység ne lógjon ki a hajóból, mert elakadhat. Lehetőleg ne akadályozza a mozgást, a tárolók felnyithatóak maradjanak.
A Minn Kota Quest Uterra motorok komoly csomagolásban érkeznek. 55 kg súlyú volt a mi példányunk, amit az AllroundMarine Kft.-től kaptunk. Két ember könnyen tudja mozgatni. Az alábbi képsorokon látható a csomagbontás művelete.
A Quest motorokat egy megerősített gyors rögzítésű talpakra terveztem felszerelni. Itt belső kis téglalap alakú rész marad a csónakon, a keret megy a motor aljára. A rögzítés átmenő csavarokkal történik. Nálam nem volt elég hely a biztonságos rögzítésre, ezért egy vastag furatokkal ellátott , alumínium gyári lapot szereltünk fel először a hajóra.
Ezután már egyszerűbb volt a dolgunk. A Ulterra aljára szereljük fel a keretet. Figyeljünk arra, hogy milyen csavart használunk és ha csavarbehajtót használunk, akkor a fehér kis tubusban lévő krémet kenjük a csavarra. Így nem fog összeforrni a saválló csavarunk.
Már csak a felrakás van hátra…
A csomagban van egy felszerelési utasítás angol és francia nyelven és gyors segítség a motorral kapcsolatban. Itt olvasható, hogyha nem működne az automatikus felhúzó rendszer, akkor hogyan tudjuk kézileg megtenni ezt. Érdemes kipróbálni, begyakorolni ezt, mert éles helyzetben , idegesen nehezebb lesz. Leellnőriztük, hogy jó helyzetben van a motor. Kb. 4 cm-re került távolabbra a hajó dörzslécétől az Ulterra motor szára, ez már kicsit túl jó.
Befejező műveletek
A motor áramellátását kell először megoldani. amihez kiválóak a MInnKota csatlakozói. Be kell kötnünk a hálózati elosztóba az ethernet kábelt. ( A régi iPilote Link hajó testébe behúzott kábelét ki kellett cserélnem , mert változtattak a csatlakozónál. ) A szonár kábelt bekötöttem átalakítóval a Helix 12 MSI g4n készülékbe. A lábpedált a csatlakozóba.
Most már csak a készülékekre hangolás, távirányító párosítás, próba van hátra. Aztán a horgászat….
- Minn Kota QUEST motorok összefoglalója
- Quest Terrova 24/36 Leírás
- Quest Ulterra 24/36
- Quest Ritide INSTIC 24/36
- Quest Ultrex 24/36
Párosítás
A Ulterra motorhoz kapott távírányító bekapcsolás után azonnal felismert a motort és lehetett irányítani is vele. Ha nem ismerné fel, akkor a távirányító: Beállítás -Bluetooth – Párosítás menüjét kell bekacsolni és a motor fejnél lévő PAAR gombot 1x lenyomni. Ezután már mehet a távirányítás.
A telefonos irányítás már nem annyira egyszerű. A One BoatNetwork applikációt le kell tölteni a Android vagy iOS telefonra, Bluetooth-t be kell kapcsolni és párosítani kell a programmal. Elsőre csak a Humminbird készülékeket ismeri fel a program.A Minn Kota orrmotorokat egy kicsit bonyolultabban lehet felismertetni. A lényeg az, hogy a telefonos applikáció Bluetooth – párosítás – készülék felismerésnél a QUEST Motoron lévő PAAR gombot folyamatosan le kell nyomni. A telefonon Látható lesz 4.0 verzió számú MinnKota motor , amit ki kell választani. Ezután lehet majd telefonon is irányítani a motort.
A motorvezérlőnél kiadtak a nyár elején egy új szoftver frissítést, amit a itt lehet letölteni. Ezt sajnos 3 memória kártyáról sem sikerült telepítenem a mai napon. A telefonos telepítésre is van lehetőség, ha már felismerte a program az orrmotort (Network & Update ) .