Hajó átépítés Quest Ulterra szerelése (3. rész)
Hajó átépítés Quest Ulterra szerelése (3. rész)

Az orrmotor felszerelése egy már korábban beállított, készre szerelt hajónál könnyű és nehéz is lehet. Ha csak az orrmotort cseréljük , akkor pl. a 55- 80 Librás Minn Kota Terrova motoroknak ugyanott vannak a felfogatási pontjai , ugyanolyan sínre szerelhetjük fel és gyorsan végezhetünk. De típus váltás esetén mindent át kell rendeznünk. …

Ebben a részben kevesebb lesz a szöveg, több a kép. 🙂

A Quest Ulterra sokkal nagyobb mint a Terrova. A Minn Kota horgonycsörlő nem fér.

Ha új helyre kell szerelni , a régi lyukakat mind be kell tömíteni.

Szilikon tömítés. UV, penészálló.

Első a próba… Olyan helyet kell keresni, hogy a motor középvonalban legyen, a fejegység ne lógjon ki a hajóból, mert elakadhat. Lehetőleg ne akadályozza a mozgást, a tárolók felnyithatóak maradjanak.

Quest Ulterra a csónak orrában , középvonalban.

A Minn Kota Quest Uterra motorok komoly csomagolásban érkeznek. 55 kg súlyú volt a mi példányunk, amit az AllroundMarine Kft.-től kaptunk. Két ember könnyen tudja mozgatni. Az alábbi képsorokon látható a csomagbontás művelete.

A Quest motorokat egy megerősített gyors rögzítésű talpakra terveztem felszerelni. Itt belső kis téglalap alakú rész marad a csónakon, a keret megy a motor aljára. A rögzítés átmenő csavarokkal történik. Nálam nem volt elég hely a biztonságos rögzítésre, ezért egy vastag furatokkal ellátott , alumínium gyári lapot szereltünk fel először a hajóra.

Aluminium szerelő lemez
A motor tartó rész már rögzítve van a pontos menetes lyukas lemezbe.

Ezután már egyszerűbb volt a dolgunk. A Ulterra aljára szereljük fel a keretet. Figyeljünk arra, hogy milyen csavart használunk és ha csavarbehajtót használunk, akkor a fehér kis tubusban lévő krémet kenjük a csavarra. Így nem fog összeforrni a saválló csavarunk.

Fehér tubus . “égés elleni krém”
Ulterra Quest aljára szereltük a keretet.

Már csak a felrakás van hátra…

Minden a helyén van. Majdnem kész a szerelés.

A csomagban van egy felszerelési utasítás angol és francia nyelven és gyors segítség a motorral kapcsolatban. Itt olvasható, hogyha nem működne az automatikus felhúzó rendszer, akkor hogyan tudjuk kézileg megtenni ezt. Érdemes kipróbálni, begyakorolni ezt, mert éles helyzetben , idegesen nehezebb lesz. Leellnőriztük, hogy jó helyzetben van a motor. Kb. 4 cm-re került távolabbra a hajó dörzslécétől az Ulterra motor szára, ez már kicsit túl jó.

Befejező műveletek

A motor áramellátását kell először megoldani. amihez kiválóak a MInnKota csatlakozói. Be kell kötnünk a hálózati elosztóba az ethernet kábelt. ( A régi iPilote Link hajó testébe behúzott kábelét ki kellett cserélnem , mert változtattak a csatlakozónál. ) A szonár kábelt bekötöttem átalakítóval a Helix 12 MSI g4n készülékbe. A lábpedált a csatlakozóba.

Most már csak a készülékekre hangolás, távirányító párosítás, próba van hátra. Aztán a horgászat….

Párosítás

A Ulterra motorhoz kapott távírányító bekapcsolás után azonnal felismert a motort és lehetett irányítani is vele. Ha nem ismerné fel, akkor a távirányító: Beállítás -Bluetooth – Párosítás menüjét kell bekacsolni és a motor fejnél lévő PAAR gombot 1x lenyomni. Ezután már mehet a távirányítás.

A telefonos irányítás már nem annyira egyszerű. A One BoatNetwork applikációt le kell tölteni a Android vagy iOS telefonra, Bluetooth-t be kell kapcsolni és párosítani kell a programmal. Elsőre csak a Humminbird készülékeket ismeri fel a program.A Minn Kota orrmotorokat egy kicsit bonyolultabban lehet felismertetni. A lényeg az, hogy a telefonos applikáció Bluetooth – párosítás – készülék felismerésnél a QUEST Motoron lévő PAAR gombot folyamatosan le kell nyomni. A telefonon Látható lesz 4.0 verzió számú MinnKota motor , amit ki kell választani. Ezután lehet majd telefonon is irányítani a motort.

A motorvezérlőnél kiadtak a nyár elején egy új szoftver frissítést, amit a itt lehet letölteni. Ezt sajnos 3 memória kártyáról sem sikerült telepítenem a mai napon. A telefonos telepítésre is van lehetőség, ha már felismerte a program az orrmotort (Network & Update ) .


2024.08.25. | Blog