Tapasztalatok: Hajó építés, Quest Ulterra 24/36
Tapasztalatok: Hajó építés, Quest Ulterra 24/36

Akik tanulni szeretnének, jobban szeretnék a készülékek beállításait megismerni, azok jelentkezhetnek 2 órás oktatásra. A saját hajóimon bemutatom a Solix, Apex, Helix, Mega 360, Megalive , Minn Kota orrmotorok használatát. A bemutató célja nem halfogás, guidolas, vezetés, hanem a szonárok használatának elmélyítése, praktikus fogások megtanítása. Jelentkezni lehet a szonardoki@gmail.com címen lehet vagy kedden és pénteken délelőtt +36-20-3467424 számon.

Két bemutató hajó építése volt a célom. Siófokon egy elektromos, nagy távolságra bevethető, családi fürdőzésre is alkalmas Corallo 510 típust alakítottunk át. Tiszaderzsen, a Tiszató partján egy igazi folyami, Bence-féle hajót szereltünk fel horgászásra, kirándulásokra. Az eszközöket az Allroundmarine Kft biztosította, melyet ezúton is köszönjük!

Vízreszállás Zamárdiban – Quest Ulterra

Nagyon elegáns megoldást találtam ki a sólyázásnál. Minn Kota Ulterra bemutató videó, szerint belöktem a trailerről a vízre a csónakot és távirányítóval a partra irányítottam volna ahol egyszerűen belépnek a lányok a fedélzetre. ( https://youtu.be/y5ejwRj9t1Q?si=Ro-FlGY00BjptHy- )

Két apró hiba miatt nem működött a dolog: a motort elfelejtettem bekapcsolni, a távirányító a hajón maradt. 😉 – Szerencsére a szél visszafújta a parközelbe a csónakot, amit harcsás botommal megfogtam … Trailert parkolóba tettem és indult a bevetés.

Az Epropulsion Navy 6.0 motort , a billentő nagy motor mechanizmus könnyen emelte és süllyesztette, ami nagyon fontos a nyár végi apasztó hőség hatására kialakult alacsony vízállás miatt. A gyors, nagyobb fordulattal működő propellert alacsony teljesítmény mellett is balatoni viszonylatban jó teljesítménnyel vitte a hajót. 280W – 6,4 km/h, 460W- 7,2 km/h, 2500W- 8,9 km/h. A régebbi típusnál fent van a meghajtó motor, aminek az illesztése, zakatoló zörejt adott, ez az új Evo típusnál már nincs, mert a vízbe helyezték a közvetlen meghajtást.

Megfelelő távolságra a fürdőzőktől megálltunk. Bekapcsoltuk az Ulterrat, a távirányítót. Azonnal felismerte, összehangolódott a One Boat Networkkel. Nagyon halkan, nagy teljesítménnyel haladt a motor. 1-2 propeller fokozattal már 2-3 km/h sebességet értünk el, míg maximális fordulatszámnál ez már 6-7,5 km/h-ra emelkedett.

Szokni kell a távirányítót, a fizikai gombok használatát. A korábbi érintő képernyőhöz voltam szokva, de gyorsító gombokkal így is egyszerű az irányítás. Lányok meglepődtek az Ulterra motor halk felemelkedése láttán… mint egy szellem úgy működik…. Nem kellett kalibrálni a motort, pontosan, irányban tartotta hajót és a horgony üzemmódban is rendkívül precíz volt.

Driftelést még tapasztalni kell.: Hullámzás kb 2 km/h sebességgel vitte a hajót, amit le tudtam lassítani 1,5km/h-re . Kitérő műveletet is kipróbáltam, de ez nem volt látványos a nagy vízfelület miatt. Új funkciókat is felfedeztem az autó pilóta üzemmódnál. Régebben csak a haladás irányát, szögét lehetett beállítani, most már eltérhetünk 5 -10-15-20 láb távolságra az eredeti útvonaltól jobbra vagy balra! Ezzel a funkcióval jobban , egyszerűbben lehet követni a hínár, partvonal melletti horgászatot . Dobás távolság könnyen szabályozható.

Ha a Solixon jelöltem ki a pontot, ahová menni kívántam (pontkijelölés, Goto, spotlock), akkor most is maximális sebességgel igyekszik elérni a pontot (10-es propeller fokozat) az Quest Ulterra és csak kb 15m-re a cél előtt áll le ,majd lassan közelíti meg. A fej keveset mozgott, a hajót nem rángatta a motor. Ezek mind plusz pontok!

Kíváncsi voltam a beépített szonár képére is. Helix 12 MSI g4n készülékre kapcsoltam a beépített oldallátó szonár kábelt. – Nem ismerte fel a szonár a fejet elsőre. Próbáltam menüből beállítani, de nem jelent meg megfelelő opció. – Ilyen esetben mindig a Gyári Alapértékek kell visszaállítani!

Azonnal felismerte a szonárt a készülék és tiszta , szép képet lehetett látni. Nincs interferencia! A nagy motor sajnos bezavar, ott még kell állítanunk valamin.

Az új Quest ulterra motort akkumulátor figyelő rendszerrel látták el. A motor iPilote link rendszerrel, hálózati kábellel kapcsolódik a szonár kábellel. A Solix , Helix készüléken beállíthatjuk az akkumulátor típusát, teljesítményét. A beállítás után külön ikon jelzi , írja ki az akkumulátor állapotát, töltöttségét. Eco üzemmód is választható, ami energiatakarékos üzemmódot jelent. A motoron lévő lámpák fényerejét is lehet szabályozni.

Összességében

Egy rendkívül masszív, gyors, precíz motort dobtak az amerikaiak a piacra. Szerintem mindenki meg lesz elégedve vele. Az új precíziós GPS irányítás jól vizsgázott. Jó befektetés !

Az első teszt jól sikerült!

Naplementére várva

Hajó építési cikk 1 rész, 2. rész, 3. rész, 4. rész, Tapasztalatok

  • Quest Terrova 24/36 Leírás
  • Quest Ulterra 24/36
  • Quest Riptide INSTIC 24/36
  • Quest Ultrex 24/36

2024.09.07. | Blog