Quest Minn Kota orrmotorok összefoglalója - Szonardoki

2023 végén bemutatta a Johnson Outdoors, amerikai cég a legújabb orrmotor fejlesztéseit, amit 2024 márciustól elérhető hazánkban is. Az új széria neve QUEST lett. Utána lévő neveket már ismerjük : Terrova, Ulterra, Ultrex, Ripidtill, stb.
A Quest motorok legfontosabb jellemzői: erősebbek, pontosabbak, gyorsabbak, nagyobbak, egyszerűbbek.

MAgyarországi kizárólagos importőr.

Quest motorok leírásai : Terrova, Ulterra, Instic , Ultrex

Az alábbi részben a főbb tulajdonságokról részletesebben olvashat.

GPS

Az orrmotoroknál választásánál az egyik legfontosabb tényező, hogy pontosak legyenek. ne rángassák a hajót és jól lehessen szabályozni a hajók mozgását. Az új Quest motoroknál minden GPS irányításhoz szükséges alkatrészt beszereltek a fejegységbe. Az Advanced GPS rendszerrel gyorsabban és pontosabban lehet navigálni. Nem kell fejszenzort ( head, irányszenzor) telepíteni.

Új program kevesebb fejmozgással tartja helyben a hajót.
Új mozgásmódokat is választhatunk, mint pl. a DRIFTELÉS. Gyakorlatilag lelassítja a hajó mozgását, bármilyen erős eltérítő szél vagy áramlat, hullámzás van (pl. a szél a hajó testét 4,5 km/h-val vinné, de mi lelassítjuk 2 km/h-ra) . Nem szükséges viharhorgonyt kidobni vagy segéd motorokat használni. A driftelés sebességét és szöget utólag is lehet módosítani .

Driftelés

Kitérő manőver: ha kiválasztunk egy irányt (célt), de közben van egy akadály vagy tárgy (pl. egy fa ), akkor ki-/ le-térhetünk az útról, majd ha elhaladtunk a tárgy mellett, akkor visszatérünk az eredeti útvonalhoz.

Kitérés manőver

Természetesen a korábbi iPilote Link funkciók is működnek, mint a kövesd a szintvonalat, automatikus iránytartás, horgonyzás és a hogonyzási pont egyszerű változtatása nyíl gombokkal, egy pont körüli mozás.

IPilote Link – Humminbird szonárok és az orrmotorok összekötésére szolgáló kábel, mely folyamatos adatcserét biztosít a készülékek között. Megerősített, védő zsákkal látták el a kábelt. Anya-Anya típusú hálózati kábelek használhatóak, ha valakinek a melléklet 6 m-es kábel kevés lenne hosszabbtó kábelt is vásárolhat. Helix készülékekhez mellékelnek átalakító kábelt is a hálózatba kötéshez.

Beépített szonárok

A régebbi típusoknál is lehetőség volt beépített szonárral megrendelni az orrmotorokat. A Quest sorozatnál most Dual Spectrum CHIRP rendszerű 2D szonár vagy MSI oldallátó DI, 2D szonárfejjel is kérhetjük a motort. A két fej kompatibilis a Helix, Solix és Apex készülékkel és mellékelik is az átalakító kábeleket. Garmin, Lowrance, stb készülék, mint egyszerű 2D Chirp szonárként tudják használni a beépített fejeket. Az átalakító kábeleket webshopban megvásárolhatóak.

Szénkefe nélküli motorok

A legújabb elektromos motorok szénkefe nélküliek minden szegmensben a e-rollertől kezdve – az elektromos autókig. Jellegzetességük, hogy nagyobb teljesítményt tudnak leadni. Nagyon jól kitudják használnia LiFEPO4 akkumulátorok technológia előnyeit, a magasabb feszültséget. De probléma volt és van egyes típusoknál az elektromos interferenciával, Ugyanis a generált elektromágneses hullámok zavarják a szonárok jelét. Szerencsére a Minn Kota mérnökeinek ezt sikerült kiküszöbölni és megoldották a jó szigetelést De ennek ára is van, mert nagyobb és nehezebb lett a motor teste. Ha 24 V árammal látjuk el a motort, akkor 90 Librás erővel tudunk haladni, ha 36 Volttal, akkor ugyanaz a motor szárnyakat kap és 115 Librás erővel fog működni.

A Quest orrmotorok akkumulátorainak töltöttségét most már a Humminbird készülékeken is láthatjuk!

Apex Uterra orrmotor akkumulátor töltöttség kijelzése

Új távirányító v.s.4.0

Ez távirányító kisebb az előző verzióhoz képest. Érintő képernyő helyett nyomógombokkal kell irányítani a motort. 2 db cserélhető ceruzaelem az áramforrása. A kijelző szinte fekete-fehér. Beállítható sötét és világos téma. Az újdonság a programozható One Boat Network gombok. 3 db található az alsó részen és egy a jobb oldali bekapcsoló gomb alatt. Ezeket a gombokra beprogramozható pl.a leggyakrabban használt funkciók, pl. Driftelés, motor lerakás – felemelés, stb. Természetesen vízhatlan.

Ha valakinek ez nem tetszene, akkor a telefonján a One-Boat Network applikációval , Helix- Solix szonárral a kijelzőről és a lábpedálról is lehet irányítani a motorunkat.

Lábpedál

A lábpedál is frissült . Programozható gombokat lehet használni a megszokott irányító gombok mellett. Vezetékes kapcsolat van a motor és pedál között.

Robusztusság – megnövelt élettartam

Ulterra Quest 24/36 Voltos motor szerelésénél jól látható volt, hogy “nem spóroltak ” az anyaggal. Vastagabb lett az alaplemez. Szélesebb a motor, vastagabb a üvegszálas ( “törhetetlen” ! ) forgószár. Kevesebb a mozgó, meghibásodásra hajlamos alkatrész , pl. a Terrovák fém rugója már nincs. Viszont a rögzítő, biztosító alkatrészek erősebbek, vastagabbak lettek. Ez meg is látszik a súlynál! 50 kg felett van a Quest Ulterra , csak 2 ember emelgetheti biztonsággal. Sugárzik a motorokról az erő, a megbízhatóság.

Terrova Quest Riptide
Terrova Riptide régi modell

Kérem olvassa végig az egyes motorok részletes adatait és tulajdonságait az többi oldalainkon.

Hajó építésről szóló cikk sorozatunk itt olvasható !

Rendeld meg a terméket!

    Mennyiség: db